-----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Sent: Thursday, May 05, 2011 4:47 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] idei menet Kedves Tekerok! Fogadjátok elso idei figyelmeztetésünket Oracsbitu ügyben! A közelmúltbeli konzultációk eredményeképp idei túránk idopontja július 9-16 közt lenne. Útirány a Duna mentén az árral lefele. További részleteket késobb. SPeti _____________________________________ -----Original Message----- From: ext Spányi Péter [mailto:pspanyi@gmail.com] Sent: Saturday, May 14, 2011 11:13 PM To: johnny_walker@freemail.hu Cc: Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Subject: Re: FW: [ORACSBITU] Re: kov. bitu Szia Jani! Gondolkozgattam az Oracsbitu programon. Íme egy tervezet a napi távokra. Szombat: gyülekezo a messzebb jötteknek, esetleg Tepiéknél Vasárnap: Budapest - Csepel sziget - Dunaújváros Hétfo: Dunaújváros - híd - Szelidi tó Kedd: Szelidi tó - Gerjen/komp - Szekszárd vagy környéke Szerda: Szekszár - Gemenc - Mohács Csütörtök: Mohács - Udvar (határ) - Kopács és környéke - Eszék? Péntek: Kopács v. Eszék - Pélmonostor - határ - Beremend - Villány Szombat: hazautazás Villányból Pécsen át. Szekszárd környékén kéne szállás (Dömény Gabit kell megkérdezni). Át lehetne menni Baja felé is, de Hegedus nem lesz ott akkoriban, bár azt mondta hogy ha kell, alhatunk a csillagda udvarán. De szerintem ezt most kihagyhatjuk, mert kitéro, inkább a másik parton kéne maradni. Mohács környékén is kéne szálláshely. A horvátországi kitéro feltételes. A fo célpont a Kopácsi Rét lenne, ami Európa egyik legnagyobb élovizes madárrezervátuma, természetvédelmi terület, Tito kastéllyal és más látnivalókkal. Esetleg egy kitéro Batinára a Dunához, illetve Eszékig. Szállást találni viszont még nem sikerült, kemping sincs még (csak tervezik), Kopácsi Réten fizetos hely lenne, de az lehet hogy drága. Szóval ez még további nyomozást igényel. A villányi megálló csak azért kéne, mert egy nap nem lehet lentrol hazaérni, onnan viszont már van jó vonat csatlakozás. Ha a horvát kitéro mégse jön össze, akkor persze mehetünk eleve arrafelé tovább, esetleg a mohácsi szigeten csavarogva még elotte. Szóval még képlékeny a dolog, de azért alakulgat... De megkaptad a listáról a körlevelemet 5-én? SPeti _______________________________________ -----Original Message----- From: ext Spányi Péter [mailto:pspanyi@gmail.com] Sent: Tuesday, May 31, 2011 11:57 PM To: Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Subject: oracsterv Nanu! Némi kis elorehaladás történt Oracsbitu tervezés ügyében. Küldök egy tervezetet, bár sok új nincs benne. Tepi, kommunikáltál Ibolyával vagy Dömény Gabival Szekszárd környéki szállás ügyében? Mohácson - ha nincs más - van kemping a Duna árterében - szúnyog garantált, de hát ez gondolom végig így lesz. A nagyobb horvátországi kitéro nem akar összejönni, mert ahhoz hogy a Kopácsi Rétre eljussunk, legalább egy éjszakára kéne arrafele szállás, de sehol nem találtam nekünk valót. Ehelyett esetleg egy egynapos kitérot tehetnénk a határközelibb részre, maximum ki a Dunáig, úgy hogy este megint Mohácsra térnénk vissza. Ezenkívül még Villány (tágabb) környékén kéne valami táborhely - de nem muszáj pont ott. Van-e erre valami ötletetek? Utolsó nap pedig pécsi begurulással haza. Szóval további szállás ötleteket várok. SPeti ______________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Sent: Wednesday, June 08, 2011 6:01 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] Oracsbitu elozetes Sziasztok! Pár hete ment egy életjel kérés a listára, elég sokan válaszoltatok, így remélhetoleg ezt is megkapjátok. Bent vagyunk már a meteorológiai nyárban, ideje tehát Oracsbitu ügyben hírt adnunk. A szokásokkal ellentétben a részleteket már korábban kiszivárogtattuk. A részletes útiterv és a meghívó készül, ez most csak egy elozetes. Ahogy már jeleztük, az idei túra ideje a július 9-16-i hét, témája a Duna. A terv szerint Budapestrol indulunk (ilyen se sokszor volt...), végig a Csepel szigeten, majd ide-oda átkelve a folyón Dunaújváros, Kalocsa, Szekszárd, Gemenc, Mohácson keresztül érjük el a horvát határt. Esetleg Szlavóniában egy rövid kitérot teszünk, majd a Villányi hegység felé vesszük az irányt, és valahol itt érne véget a túra. Hazajutni Pécsen keresztül. Az igazi meghívó nemsokára megy, addig is köszörüljétek a bicikliteket. SPeti ______________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Sent: Thursday, June 23, 2011 4:26 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] Oracsbitu 2011 Meghivo Oracsbitu 27. 2011 július 10-16. - Kék Duna Keringo Kedves Barátunk! Ezennel fogadd meghívásunkat az idei, sorrendben huszonhetedik Országos Amatorcsillagász Biciklitúrára! Miután a lényeg már kiszivárgott, csak a részletek ismertetése maradt hátra. A túra idopontja 2011 július 10-16. Aki utálja a hegyeket, a felfelé caplatást és a vad lefele száguldozást, a síházban fagyoskodva viribülést, valamint sáros meredek patakokban való dagonyázást - viszont szereti a vizet és a szúnyogfelhoket, annak jó hír, hogy idén garantáltan sík vidéken, a Duna kék szalagja mentén tekerünk, ráadásul azt is lefelé, amerre a víz sodor. (No, azért itt-ott lesznek dombok is.) Kiindulási helyünk is szokatlan lesz: Budapest. Ilyenre hosszú történelmünk során csak egyszer volt példa, annak is több mint húsz éve, tehát senki sem emlékszik már rá. Viszont igyekszünk minél messzebb jutni a zajos fovárostól, le a déli országhatárig, és talán azon is túl. Mivel várható lendületünk remélhetoleg még akkor is tart, elhagyva a Duna vonalát, egy széles jobb kanyarral a Villányi hegység felé vesszük utunkat, hogy arrafelé valamely borospince mélyén leheljük ki lelkünket a túra végén. Lássuk mindezt részletesebben. július 9, szombat Ez még a 0. nap, ami még nem része a túrának. A szombatot meghagyjuk a készülodésnek, illetve a fovárostól távolabb lakók számára a megérkezésnek, mivel másnap reggel szeretnénk indulni. Ha valaki igényli közületek, Budapesten biztosítunk szállást valamelyikünknél, ezt majd elotte jelezzétek. július 10, vasárnap Rögtön a húrok (azaz a küllok) közé csapunk, és átkelünk a Dunán Csepel szigetére. Ez két irányból is lehetséges: Vagy Budafokon és az autópálya hídon keresztül, vagy Pest felol. Találkozóhelyünket az indulás elotti napokban egyeztetjük ezen a listán. Ez a nap a rácoké: Irány Ráckeve (rác templom, esetleg fürdozés a kis-Dunában?), majd Lórévnél átrévelünk ismét a "szárazföldre", azaz Adonyba. Végcélunk Rácalmás, ahol Oláh Jani szülei várnak bennünket egy kerti heverés erejéig. Táv: kb. 70 km. július 11, hétfo Ismerkedünk a vas és acél városával, Dunaújvárossal - házigazdánk, Jani vezetésével -, majd átkelünk a szép új hídon a Duna felett, és Dunavecse, Solt (esetleg Fülöpszállás?), Dunapataj érintésével a Szelidi tónál kötünk ki. Ez a hely nem ismeretlen a táborozó amatorök elott, és oracsbitus minoségünkben is jártunk már erre négy éve. Táborozás valamelyik kempingben. A táv viszonylag pihenteto: kb. 50 km. július 12, kedd Tókerülés, és egy rövid kiskunsági kitéro után begurulás Kalocsára. Itt a fo néznivaló az érseki könyvtár, ahol számos híres csillagászati könyv (Kopernikusz és Tycho de Brache tollából) is megtalálható. A könyvtár megtekintése elozetes bejelentkezést igényel, ezért jó lenne idoben érkezni. Átkompolás után Gerjennél újból a Dunántúlra érünk, és Faddon, Tolnán keresztül Szekszárdig tekerünk. Szállásunk, a legfrissebb hírek szerint, Ságodi Ibolyáék beköltözésre váró és még felújításra váró lakásának kertjében lenne. Táv: kb. 60 km. július 13, szerda Szekszárdot elhagyva, a Sión lefolyva belevetjük magunkat a gemenci rengetegbe - vagy ha bele nem is, de mellette az ártér gátjáról gyönyörködünk az erdoben. Esti célunk Mohács: ide két úton is eljuthatunk: Vagy Gemencet és a Dunát átszelve Baján át, majd a (már csak jelképesen létezo) Mohácsi szigeten keresztül komppal, vagy tovább a gemenci gáton Pörböly, Báta, Dunaszekcso felé. Este busójárás (ez csak vicc) és romantikus táborozás Mohács mellett a Duna parton. Van kemping és vadkemping is. Mohács környéki kalauzunk a vidék szülötte, Kerényi Lilla lesz. Táv: kb. 70 km július 14, csütörtök Viszonylag hosszú napnak nézünk elébe, majd meglátjuk mi fér bele. A gát mentén letekernénk egy darabig a horvát határ irányába, majd Kölkeden át (gólya múzeum) a közúti határra érünk Udvarnál. Innen egy rövid kis szlavóniai kitérot tennénk, a határ menti, még részben magyarlakta falvakba Batináig, ahonnan gyönyöru kilátás nyílik a Dunára és túloldalán a bácskai alföldre. Néhány város és falu amelyet érintenénk: Foherceglak (Knezevo), Darázs ( Draz), Hercegszolos (Knezevi Vinogradi), Pélmonostor (Beli Manastir). Mellesleg ez egy kellemes bortermelo vidék is. (Eredetileg innentol egy hosszabb kitéro lett volna tervezve a határ túloldalára, le a Dráva-Duna összefolyásánál levo, madár rezervátumáról híres Kopácsi Rétig és a Monarchia hangulatát még a közelmúltbeli háborús sebek ellenére is orzo Eszék városáig - de erre több nap kellene, és ésszeru szállás híján ez most nem fér bele.) A kitéro után visszamegyünk a határon Nagynyárád felé, ahol Lilla édesanyjának kertjében táborozhatunk. Útközben útba esik a Mohácsi Vész emlékhely - de valószinuleg addigra már késo lesz ahhoz hogy be tudjunk menni. Másnap visszatérhetünk ide. Táv: ismeretlen. július 15, péntek Vezérfonalunkat, a Dunát eddigre már el is hagytuk. Ezen a levezeto napon a Mohácsi Vész után ráadásként a Villányi hegység felé vesszük a pedált, a Villány, Nagyharsány, Siklós, Máriagyud útvonalon, esetleg Harkányig. Szálláshelyünk még keresés alatt van, de bárhol lesz is, ez lesz a túra hivatalos végpontja. Táv: 60 pluszmínusz jónéhány km július 16, szombat Ez már a hazautazó nap, amit Pécsen keresztül tudunk lebonyolítani. Ébredési helyünktol függoen vonattal vagy biciklivel mennénk Pécsre, onnan pedig szintén vonattal hazadöcögünk. Az össztáv nagyságrendileg 400 km, ami se nem túl sok, se nem túl kevés - de azért nekünk inkább sok, mindenesetre több mint tavaly volt. Remélhetoleg viszont az idojárás nem lesz olyan gonosz mint akkor. Külön esonap nincs, ha valami miatt mégis elakadunk, akkor legfeljebb a túra vége lemarad. Ez a Duna-túra útvonal egyébként Oláh Jani javaslatára merült fel a tavalyi Oracsbitun, a bevezetoben említett kékesi siházban töltött viribülésünk során. Végezetül pedig a szokásos intelmek, vagyis semmi szokatlan: Hozzatok biciklit, esokabátot, kukásmellényt, lámpást, szúnyogok agyonverésére szolgáló eszközöket valamint szúnyogálló ruhát estére, UV-szuro rétegeket, sátrat és egyéb hordozható tábori felszerelést. Mivel határon túli kitérot is tervezünk, legyen nálatok személyi igazolvány, és ha van kiváltva EU-s TB kártyátok, az is. (Horvátországba mindketto elegendo.) Ha szükség lesz ottani pénzre, feltehetoleg a határon vagy Mohácson válthatunk. Hullaszállító autó várható létezésérol nincsenek hírek - így a sérültek és elhullottak szállítása legfeljebb vízi úton lehetséges... Természetesen jó lenne tudni, hogy hányan leszünk, ezért kérjük feltétlen jelezd szándékodat; például ezen a listán, emilben, vagy telefonon. A mihamarabbi együtt tekerés reményében, SPeti, a leendo házigazdák és (rév)kalauzok nevében is _____________________________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Tepliczky István Sent: Friday, June 24, 2011 10:21 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] Paks útbaejtése Sziasztok! Felraktam az Oracsbitu hírét a CSILLA listára. Az alábbi válasz érkezett Vígh Lajostól. Részemrol erosen megfontolásra javasolom a gerjeni átkelés helyett a paksit, és Lajos új magáncsillagdájának útbaejtését, merthogy még ott nem jártunk - s ezzel is erosítenénk a túra rövidítésébol a "CSI" jelleget. :-) Tepi -------- Eredeti üzenet -------- Tárgy: oracsbitu 2011 Dátum: Fri, 24 Jun 2011 00:10:10 +0200 Feladó: Vigh Lajos Címzett: Hivatkozások: Szia Tepi! Dél felé, vagy észak felé fogtok elindulni? Ha dél felé, akkor Pakson szeretettel, kajával, fürdoszobával, wc-vel várunk benneteket, ha itthon leszünk. :-) Üdv: Lajos ________________________________ -----Original Message----- From: ext Oláh János [mailto:johnny_walker@freemail.hu] Sent: Tuesday, June 28, 2011 9:24 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Cc: Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Subject: RE: [ORACSBITU] Paks útbaejtése Szerintem, csak az utat tekintve, a tervezett irány a jobb egyértelmuen, nyugisabb. A hiányzó szakasz a 6-os úton eléggé reménytelen, nem jelzi a turistautak.hu, a TopoGuide szerint ez egy vizenyos terület árkokkal és patakkal, a Google muholdas szerint fás, erdos terület és mezo. Szerintem ingább maradjon a régi, ha lehet, mert sajnos így is kinéz egy "túlélotúra" Adony-Kulcs között 1-2 km-en, a terület-gazda hanyagsága miatt ugyanis túl sok lett a gaz az "úton". János "Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest)" írta: Janit kérdem, mint "helyi erot": Az 6-os út problémán kívül melyik irány lenne érdemesebb? Ami az utat illeti, sajnos én se látok más alternatívát a 6-oson kívül, a túrista térképen sem. A környék "nemzeti park/cserjés"ként van jelölve. SPeti __________________________________ -----Original Message----- From: ext Spányi Péter [mailto:pspanyi@gmail.com] Sent: Sunday, July 03, 2011 10:51 PM To: Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Subject: Oracsbitu 2011 Meghivo 2.0 Kedves Barátunk! Az utóbbi idoben divat lett mindenbol 2.0-t csinálni, így újszeru módon Oracsbitu meghívóból is prezentálunk második változatot. Néhány körülmény megváltozása miatt szombaton Tepivel rögtönzött tanácsot tartottunk, és néhány emberke körbetelefonálása után a következo módosított útvonalban állapodtunk meg. Aki utálja a hegyeket, a felfelé caplatást és a vad lefele száguldozást, a síházban fagyoskodva viribülést, valamint sáros meredek patakokban való dagonyázást - viszont szereti a vizet és a szúnyogfelhoket, annak jó hír, hogy idén garantáltan sík vidéken, a Duna kék szalagja mentén tekerünk, ráadásul azt is lefelé, amerre a víz sodor. (No, azért itt-ott lesznek dombok is.) Kiindulási helyünk is szokatlan lesz: Budapest. Ilyenre hosszú történelmünk során csak egyszer volt példa, annak is több mint húsz éve, tehát senki sem emlékszik már rá. Viszont igyekszünk minél messzebb jutni a zajos fovárostól, le a déli országhatárig, és talán azon is túl. Lássuk mindezt részletesebben. július 9, szombat Készülodés, biciklik, csomagtartók olajozása. július 10, vasárnap Javasolt találkozópont a Lágymányosi híd pesti hídfojénél a Nemzeti Színház és a Muvészetek Palotája közti terület, ahol a Bábel tornya is áll. Az idopontot még emilben egyeztetjük: jó lenne minél elobb elindulni délelott, de persze úgy, hogy a nem Budapestrol jövok is odaérjenek. Kérjük jelezzétek, mikor lenne jó, illetve hogy kinek jelentene gondot vasárnap reggel feljutni Budapestre. Rögtön a húrok (azaz a küllok) közé csapunk, elindulunk a Duna mellett, átkelünk Csepel szigetére, ahol jó darabig tekerünk. Ez a nap a rácoké: Irány Ráckeve (rác templom, majd Lórévnél átrévelünk ismét a "szárazföldre", azaz Adonyba. Végcélunk Rácalmás, ahol Oláh Jani szülei várnak bennünket egy kerti heverés erejéig. Táv: kb. 70 km. július 11, hétfo Ismerkedünk a vas és acél városával, Dunaújvárossal - házigazdánk, Jani vezetésével -, majd átkelünk a szép új Pentele hídon a Duna felett, és Dunavecse, Solt, Dunapataj érintésével a Szelidi tónál kötünk ki. Ez a hely nem ismeretlen a táborozó amatorök elott, és oracsbitus minoségünkben is jártunk már erre négy éve. Táborozás valamelyik kempingben. A táv viszonylag pihenteto: kb. 50 km. július 12, kedd Tókerülés, és egy rövid kiskunsági kitéro után begurulás Kalocsára. Itt a fo néznivaló az érseki könyvtár, ahol számos híres csillagászati könyv (Kopernikusz és Tycho de Brache tollából) is megtalálható. A könyvtár megtekintése elozetes bejelentkezést igényel, ezért jó lenne idoben érkezni. A tervezett átkompolás Gerjennél elmarad, mert a kompot bezárták (most árulják, megveheto). (Pedig de jót is kompoltunk ott az 5. Oracsbitun 22 éve!) Ehelyett Paks fele megyünk, és ott kelünk át, hogy meglátogassuk Vigh Lajos amatorcsillagász társunkat és magáncsillagdáját. O volt olyan kedves, hogy felajánlotta kertjét szálláshelyül, tehát az éjszakát ott töltenénk - szerencsés esetben még távcsobe is nézhetünk! Mivel a táv lerövidült, kb. 40 km-re, ezért ezt felfoghatjuk pihenonapnak is. július 13, szerda Cserébe ez egy dögleszto nap lesz. Paks - Dunaszentgyörgy - Tolna - Szekszárd. Itt találkozó a már sokat emlegetett os-oracsbitus Ságodi Ibolyával. Mivel a felújítás alatt álló házukat épp festik, így megkíméljük attól, hogy ott táborozzunk, ehelyett rövid városi piheno után továbbmegyünk. Szekszárdot elhagyva, belevetjük magunkat a gemenci rengetegbe - illetve mellette az ártér gátjáról gyönyörködünk az erdoben, majd az erdot és a Dunát átszelo úton Bajára megyünk, egyenesen a (sokunk által jól ismert) Csillagvizsgálóba. Itt is fogunk megszállni. Táv: >80 km július 14, csütörtök Esti célunk Mohács: ide két úton is eljuthatunk: Vagy maradva az alföldi oldalon, majd a (már csak jelképesen létezo) Mohácsi szigeten keresztül komppal, vagy vissza a hídon és tovább a gemenci gáton Pörböly, Báta, Dunaszekcso felé. Majd a szimpatikusabbat választjuk. Este busójárás (ez csak vicc) és romantikus táborozás Mohács mellett a Duna parton. Van kemping és vadkemping is. Mohács környéki kalauzunk a vidék szülötte, Kerényi Lilla lesz. Táv: kb. 40-50 km július 15, péntek Viszonylag hosszú napnak nézünk elébe, majd meglátjuk mi fér bele. A gát mentén letekernénk egy darabig a horvát határ irányába, majd Kölkeden át (gólya múzeum) a közúti határra érünk Udvarnál. Innen egy rövid kis szlavóniai kitérot tennénk, a határ menti, még részben magyarlakta falvakba Batináig, ahonnan gyönyöru kilátás nyílik a Dunára és túloldalán a bácskai alföldre. Néhány város és falu amelyet érintenénk: Foherceglak (Knezevo), Darázs ( Draz), Hercegszolos (Knezevi Vinogradi), Pélmonostor (Beli Manastir). Mellesleg ez egy kellemes bortermelo vidék is. (Eredetileg innentol egy hosszabb kitéro lett volna tervezve a határ túloldalára, le a Dráva-Duna összefolyásánál levo, madár rezervátumáról híres Kopácsi Rétig és a Monarchia hangulatát még a közelmúltbeli háborús sebek ellenére is orzo Eszék városáig - de erre több nap kellene, és ésszeru szállás híján ez most nem fér bele.) A kitéro után visszamegyünk a határon Nagynyárád felé, ahol Lilla édesanyjának kertjében táborozhatunk. Útközben útba esik a Mohácsi Vész emlékhely - de valószinüleg addigra már késo lesz ahhoz hogy be tudjunk menni. Másnap visszatérhetünk ide. Táv: ismeretlen. július 16, szombat A beharangozott villányi kitéro elmarad, ez úgysem lett volna a túra szerves része. Ehelyett Bóly, Szederkény irányában Pécsnek megyünk, ahol "vonatra szállunk, úgy megyünk". Ez lenne tehát a túra végpontja. Táv 35-40 km sietéssel, hogy egy értelmes vonatot még elérjünk. Az össztáv nagyságrendileg 400 km, ami se nem túl sok, se nem túl kevés - de azért nekünk inkább sok, mindenesetre több mint tavaly volt. Remélhetoleg viszont az idojárás nem lesz olyan gonosz mint akkor. Ez a Duna-túra útvonal egyébként Oláh Jani javaslatára merült fel a tavalyi Oracsbitun, a bevezetoben említett kékesi siházban töltött viribülésünk során. Végezetül pedig a szokásos intelmek, vagyis semmi szokatlan: Hozzatok biciklit, esokabátot, kukásmellényt, lámpást, szúnyogok agyonverésére szolgáló eszközöket valamint szúnyogálló ruhát estére, UV-szuro rétegeket, sátrat és egyéb hordozható tábori felszerelést. Mivel határon túli kitérot is tervezünk, legyen nálatok személyi igazolvány, és ha van kiváltva EU-s TB kártyátok, az is. (Horvátországba mindketto elegendo.) Ha szükség lesz ottani pénzre, feltehetoleg a határon vagy Mohácson válthatunk. Természetesen jó lenne tudni, hogy hányan leszünk, ezért (ha még nem tetted meg) kérjük feltétlen jelezd szándékodat; például ezen a listán, emilben, vagy telefonon. A mihamarabbi együtt tekerés reményében, SPeti, a leendo házigazdák és (rév)kalauzok nevében is _______________________________________ -----Original Message----- From: ext Nyerges Gyula [mailto:jsa@freemail.hu] Sent: Wednesday, July 06, 2011 1:16 PM To: Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest); Tepliczky István; Loui Cc: kerlilla Subject: Duna-partitúra << File: bicikliút.JPG >> ________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Sent: Saturday, July 09, 2011 4:21 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: Utolso figyelmeztetes Sziasztok! Fo a változatosság. Tavaly megfagytunk, most meg átkozott kutya meleg van. Ennek megfeleloen készüljetek! Majd a menetszél hut minket, de UV árnyékoló bevonatok legyenek rajtatok! A továbbra is elszántaknak tehát találkozó holnap tízkor. Lehetoleg ne nagyon késsetek, mert minél késobb indulunk, annál hamarabb olvadunk el a melegben. SPeti ______________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext MoJo Sent: Saturday, July 16, 2011 11:52 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] Hazafelé... qqcs :) Köszönöm mindenkinek a lehetoséget és az együtt töltött perceket, nagyon jól éreztem magam az elso ORACSBITU-mon. Anna, küld át a képeket és összerakom :) Mai adatok :) Nagynyárád 9:00 Mohács Komp 10:00 Meszesi Duna fürdés vége :))) 16:17 Harta 18:20 120 Km átlag 19Km/h "hajcsár nélkül" :)) köszi Jani a kiséretet és a lelkesítést :) Fülöpszállás 19:20 átlag 19,2 Km/h A vége: 143,31 Km útido: 7:20 38 ui: valaki pl Bibornye kérhetnék egy napi bontásos mennyit tekertünk jegyzéket? :) utsó elotti napot tudom :) __________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of Spanyi, Peter (NSN - HU/Budapest) Sent: Sunday, July 17, 2011 4:43 PM To: oracsbitu@lev-lista.hu Cc: vighl56@gmail.com; borko@electra.bajaobs.hu; hege@electra.bajaobs.hu Subject: [ORACSBITU] Oracsbitu 2011 zarszo Kedves oracsbituzók, kedves vendéglátóink! A 2011-es Oracsbitu tegnap véget ért. Remélem mindenki épségben hazatalált. Most néztem végig a fényképeimet, jól esett újból látni a sok szép vidéket, amerre jártunk, és a vidám társaságot. Remélem Ti is jól éreztétek magatokat - mint ahogy én is, és bizony kicsit szomorú voltam, amikor vége lett... Ezer köszönet házigazdáinknak Rácalmáson, Pakson, Szekszárdon, Baján és Nagynyárádon a kedves fogadásért és a jól tartásért! És természetesen köszönet Janinak, Mojónak és Lillának - mint "helyi eroknek" - az idegenvezetésért! Úgy hiszem, ez az utóbbi évek egyik legjobb biciklitúrája volt. A számadatok: a starttól megtett távolságok naponként: 1. Rácalmás: 67 km 2. Szelidi tó: 137 km 3. Paks: 184 km 4. Baja: 274 km 5. Mohács: 330 km 6. Nagynyárád: 409 km Végezetül ne feledjétek: Oracsbituzni jó dolog! SPeti ________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Oláh János Sent: Sunday, July 17, 2011 8:37 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: Re: [ORACSBITU] Hazafelé... Sziasztok! 19:54-kor értem az elso szállásunk helyszínére, a végén persze belehúztam. :) Ma már vonatoztam én is. Jó utunk volt, köszönöm Mojonak a társaságot, és hogy elviselt ennyi km-en keresztül... Mindenkinek kellemes pihengetést kívánok! János ______________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Tepliczky István Sent: Sunday, July 17, 2011 10:36 PM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Cc: vighl56@gmail.com; borko@electra.bajaobs.hu; hege@electra.bajaobs.hu; Jager Zoltán Subject: [ORACSBITU] Oracs utózönge Sziasztok! Miután - Lilláékat nem számítva - egyszercsak ott álltunk utolsó szállásunk udvarán egyedül, magányosan, szomorúan konstaláltuk, hogy hirtelen végetért az oracsbitu... :-( De ez az állapot nem tartott sokáig, elbúcsúztunk Lillától és Nyergeskétol, és útnakindultunk kocsival egy olyan tájegység felé, amelyen elég régen jártunk oracsbituilag - ez pedig az Ormánság. Villány-Siklós-Harkány utáni kedves tájak egy szomorúan elmaradott vidékként maradtak meg emlékezetünkban így 11 év távlatából - ehhez képest nagyon elcsodálkoztunk a szép fejlodésen, amely foleg az utolsó pár év uniós pályázati támogatásai segítségével valósult meg ezen a vidéken! Sellyéig jutottunk, itt találtunk egy kiváló termálstrandot (!!), amely ráadásul este 10-ig (!!!!) volt nyitva, így a napijeggyel többször is visszalátogathattunk. Találtunk egy helyi kis kempinget, barátságos árakkal és gondnokkal. (A termálbelépo keminglakóként pl. mindössze 500 Ft vala.) Ezekután még béreltünk egy harmadik biciklit is, és délután alaposan bebarangoltuk családilag a kis városkát és a környékbol is valamennyit. Este pedig a csillagos ég alatt áztattuk ki kezünk-lábunk, hátatájunk... Vasárnap azután elkocsikáztunk Barcsig, gyönyörködtünk mégegyszer a Drávában a vasútállomással egybeépített kikötonél, utána irány Nagyatád, majd még a legelso oracsbituról emlékezetem Böhöböhöböhönye ill. a 28 évvel ezelotti nagy tömegtaknyolás színhelye, Mesztegnyo. Ezen szakasz vége természetesen a Balatonban végzodött, hogy egy újabb fajta vízben történo fürdéssel tegyük föl az i-re a koronát. :-) Most estetájt értünk haza. Szerintem is az elmúlt évek messze legsikeresebb oracsbituját éltük meg! Részemrol-részünkrol is köszönet az összes szervezésben közremuködonek, vendéglátónak és persze lebonyolítónak! Üdv: Tepi _______________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Megyeri Anna Sent: Monday, July 18, 2011 9:17 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: RE: [ORACSBITU] Oracsbitu 2011 zarszo Sziasztok! Mi is haza érkeztünk épségben egy kis pécsi csavargás után... Én is köszönök mindent a szervezoknek és a szállásadóknak is magam és Orsi nevében, nagyon jól éreztük magunkat. Jó volt a térképen visszanézni milyen messzire eljutottunk. :-) Anna __________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Porhanda Zsolt Sent: Monday, July 18, 2011 10:56 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: RE: [ORACSBITU] Oracsbitu 2011 zarszo Sziasztok A szombaton legkorábban induló csapat is rendben megérkezett Budapestre. Két vonat között volt 2 óránk Pécsen nézelodni, fagyizni. Fürdeni már nem :-) A "helyi eroknek" köszönjük azt a sok segitséget amivel hozzájárultak a túra sikeréhez, nagyon jól éreztük magunkat. Jövore megint találkozunk! Zsolti és Györgyi _________________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Baracki Zoltán Sent: Monday, July 18, 2011 11:07 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: Re: [ORACSBITU] Oracsbitu 2011 zarszo Auá! Jelzem, én is sikeresen hazaértem az elobb Zsolt által említett csapattal. Köszönöm a szervezok iránymutatását, és a szállásolók kifogástalan ellátását! Remélem, jövore is tudok menni, és hasonló élményekben lesz részem (lásd: cukorrépaföld). Képeket hol, mikor lehet majd látni? Nanu, Zoli ______________________________ -----Original Message----- From: oracsbitu-bounces@lev-lista.hu [mailto:oracsbitu-bounces@lev-lista.hu] On Behalf Of ext Tepliczky István Sent: Friday, August 05, 2011 11:34 AM To: ORszágos AmatőrCSillagász BIcikliTUra Subject: [ORACSBITU] Egy bringás kép Kedves Túratársak és szimpatizánsok! Hogy ne veszítse el az éberségét senki ezekben a (rossz esetben bringamentes) nyaralással és táborozásokkal töltött napokban, mellékelek egy kis felrázót! Tepi