Az éjszaka a ferteges szúnyoginvázió miatt többek számára igencsak nehezen telt Zalkodon. A közelgő zivatarrendszer nem igazán érkezett meg, csak egy kis szolíd csihipuhi volt hajnaltájt. Reggel változatlanul déli-délkeleti szél fújdogált, de a hőmérséklet sokkal kellemesebb volt, mint az előző napokban. Elindultunk, s Balsánál átkeltünk komppal a Tiszán, majd útnakindultunk kelet-északkelet felé.Falvak során gurultunk végig nagyon jó tempóban. Ebben persze annak is volt egy pici szerepe, hogy - a legnagyobb sajnálatunkra - egyszerre öten is megváltak tőlünk, nem jól viselvén a megpróbáltatásokat... Ibrány magasságában kigurultunk a Tisza-partra, fürdés elvégzésének szándékával. Épp megérkeztünk, amikor ugyanígy tett egy nagyobb zivatarfelhőzet fölénk, s elkezdett szakadni az eső - néha szolíd villámlással kísérve. A pihenőidőt hatalmas ebédeléssel töltöttük - hosszú napok után először nyelve főtt ételt.
Azután a záporozás elállt, s mi folytattuk utunkat a töltésen, majd ismét az országúton. Az igazi száguldási élmény itt várt reánk: meglehetősen élénk hátszéllel 30-32 km/h-s sebességgel volt módunk szelni a levegőt. (A 8 fős csapat kerekeinek hangja egy szuperszónikus géptömeg hangjához hasonlított.) Dombrádig jutottunk e tempóval, amikoris ismét elkezdett esni, sőt szakadni. Menedéket a kisvasút-végállomáson leltünk, kipróbálva a kiállított vasúti járgányokat. Azután álltunk, unatkoztunk, miközben hol esett, hol ömlött. Azután egyszercsak meguntuk az ácsorgást, és - ki-ki beöltözve, ki-ki nem - lelkesen továbbindultunk.
Jól eláztunk, de később szép lassan elállt az esőzés. Kisvárdán megtekintettük a várat, majd találkoztunk Batthyányékkal, akik Fényeslitkén megmutatták a gimnázium napóráját, valamint egy szép kis kastélyt. De az est és a túra fénypontja csak ezután következett: egy halászlés, töltöttkáposztás, sütis, sörös nagyszabású vacsora! Teljesen le vagyunk nyűgözve a vendéglátástól, igazi ünnep ez számunkra. Érdemes oracsbituzni Komoró felé!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
A következő nap történései >>>>>
Vissza
![]()
© Magyar Csillagászati Egyesület, 2001. (Tepi)