Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra | Előző | Következő

Oracsbitu 19

2003 július 5-13.

Terra incognita - szomszédolás Szlovéniában

Ezen túrára nagy célt tűztünk magunk elé, Hegyhátsálról indulva egészen Ljublanáig bicikliztünk. Egy olyan országba látogattunk, ahol az Oracsbitu még nem járt: Szlovéniába. Nem mindennapi élményeket és tapasztalatokat szereztünk ez ott eltöltött egy hét során. E kicsinyke, de annál csodásabb ország bámulatba ejtett minket. Úgy éreztük magunkat, mintha Nyugaton járnánk, s nyugodtan állíthatjuk, nem csak az árak miatt...

Útvonal: utvonal

Hegyhátsál - Őriszentpéter - Hódos - Mackovci - Murahévíz - Muraszombat - Ptuj - Apace - Ptujska Gora - Lovrenc - Celje - Prebold - Kamnik - Domzale - Ljubljana.

Résztvevők:

Dömény Gábor, Horváth Marcell, Nyerges Gyula, Kercza Virág, Oláh János, Porhanda Zsolt, Spányi Péter, Tepliczky István, Uhrin András.

Autós szekció: Eszenyei Emese, Tepliczky Csilla.

Vendéglátóink Hegyhátsálon: Horváth Tibor és családja, Tuboly Vince.

Meghívó

level ikon A túra meghívója itt olvasható.

Krónika

0. nap, szombat: Gyülekezés Hegyhátsálon

ikon

Hegyhátsál felé többen is felkeresték a jáki templomot és a körmendi kastélyt.

képek >>

1. nap, vasárnap: Hegyhátsál - Murahéviz

ikon

Bemelegítő gurulás a csodás őrségi tájon át a szlovén határ felé. Megcsodáltuk az akkor frissen épült vasútszakaszt Őriszentpéter és Hódos között, amely megteremtette a vasúti összeköttetést hazánk és Szlovénia között. Megérkezés a murahévizi kempingbe.

képek >>

2. nap, hétfő: Murahéviz - Ptuj

ikon

Egy kis szervezési malőr következtében a délelőttöt a kemping melletti fürdő és csúszdaparkban töltöttük. Délután továbbtekerés Muraszombatra, ott egy kis nézelődés a városközpontban. Továbbtekerés Ptuj irányába, megérkezés este a Dráva parti városba. Szállás a városszéli kempingben.

képek >>

3. nap, kedd: Ptuj - Prebold

ikon

Délelőtt városnézés Ptujban. Továbbtekerés és feltekerés a Ptujska Gora zarándoktemplomhoz. Majd csodás tájon hullámvasutazás fel-le, le-fel. Este értünk Celjébe, s megállás nélkül továbbtekertünk a kiszemelt kempingbe, egy térképen nem szereplő úton Preboldba. Meg is lett az eredménye, eltévedés a vaksötét éjszakában, késő éjszakai érkezés lett belőle. Itt egy magánkempingben két éjszakát töltöttünk.

képek >>

4. nap, szerda: Prebold - Celje - Prebold

ikon

Kisebb körtúra a környéken, könnyed - csomagok nélküli - hegyi szakaszokkal: Prebold - Celje - Lasko - Trbovlje - Prebold. Tartalmas nap volt, nagyon szép hegyek között, kissé borongós időben.

képek >>

5. nap, csütörtök: Prebold - Kamnik

ikon

Továbbtekerés Kamnik irányába pazar tájakon, hegyeken át. Útközben egy váratlan motorkerékpár múzeum megtekintése. Érkezés Kamnikba, ahol szintén két éjszakát töltöttünk.

képek >>

6. nap, péntek: Kirándulás a Kamniki Alpokban

ikon

Gyalogos nap. Túra és lebegés a Kamniki Alpokban. Kiszáradt folyómeder, sípályák, kötélpályák, hegyi levegő... A bátrabbak hegyet másztak.

képek >>

7. nap, szombat: Kamnik - Ljubljana

ikon

Túránk végső pontja Ljubljana. Meghódítása kora délutánra sikeredett. Városnézésre, sörözésre bőven volt időnk a másnap hajnali vonat indulásig. A belvárosban igazi "balkáni" hangulat: rengeteg ember és rengeteg zene.

képek >>

8. nap, vasárnap: Hazautazás Ljubljanából

ikon

Éjjel egy óra tájt vonatra pakoltunk, miután betolták a hajnalban Hódoson át Budapestre tartó nemzetközi gyorsvonatot, amely szálláshelyünké is vált azon az éjjelen. Kb 3-4 órás vonatozás ismert és ismeretlen szép tájakon. A határ előtt leszálltunk, áttekertünk visszafelé mint egy hete, majd útjaink lassan szétváltak.