Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 27. - 4. nap

Paks - Szekszárd - Baja (90 km)

Ez a nap egy kicsit hosszabbnak ígérkezett. Elbúcsúzva Lajoséktól - most tényleg az igazi 6-os úton - elindultunk Szekszárd felé. Dunaszentgyörgyig mentünk a főúton, majd természetesen újabb fürdőszünet következett Faddnál, végül megérkeztünk Szekszárd határába, ahol a Sió hídjánál nem más várt ránk, mint két "ős oracsbitus" társunk: Ságodi Ibolya és Dömény Gabi. Együtt tekertünk be a városba, ahol rövid idegenvezetést kaptunk tőlük, majd a főtéren kötöttünk ki, és itt le is ragadtunk egy jó időre.

Mivel Tepi 50. születésnapja pont ekkorra esett, igy a téren ülve, valóban méltó biciklitúrás társaságban köszönthettük öt fel. A társaság Lilla betanitásában egy rögtönzött dalt is előadott, a lányoknak köszönhetően került torta is, amit - Gabi és Zsolt beszerzésében - egy vadonat új massziv bicikli csomagtartón szolgáltunk fel.

A napnak ezzel még nem volt vége - elkerekeztünk Ibolya és Gabi (régi) lakásáig, ahol egy kis regeneráció következett, majd megkezdtük a délutáni szakaszt. Erre az időre csatlakozott hozzánk Ibolya tanitványa, Flóra is. Gemenc felé hagytuk el a várost, majd felmenve a gátra azon tekertünk végig egész a bajai útig. Festői látványt nyújtott bal felé a sűrű gemenci erdő, jobb felé pedig a lenyugvó naptól megvilágított tolnai táj. Már erősen sötétedett, így elegáns világitó mellényeinkben bicajoztunk át a bajai Duna hídon. Az útépitésekkel felszántott városban némi tekergés után az állomásra hajtottunk, hogy felszedjük a vonattal most érkezett Györgyit. Vele kiegészülve tekertünk ki a városból enapi célunkhoz, a Csillagvizsgálóhoz. Itt nem először jártunk már: először 1989-ben, aztán 2000-nem, és most 2011-ben. Tehát követjük a napfoltciklust.

Borkovits Tamás és Szakáts Róbert fogadott bennünket. Rövidesen megérkezett a Szekszárdon vonatra szállt biciklis szekció, valamint kocsival Ibolya és Gabi is, akik utánunk hozták az aznapi díszvacsorát, amit a csillagda udvarán költöttünk el. Éjszaka ismét távcsövek "árnyékában" aludtunk, nyugalmunkat csak a kupolanyitó motor háborgatta.

Fotók: Dinnyés Lajos, Megyeri Anna, Oláh János, Spányi Péter, Tepliczky István.