Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra | Előző | Következő

Oracsbitu 22

2006 július 2-9.

Újra itthon - újra a Dunántúlon

Mivel a megelőző négy évben a határokon túl tekertünk (és ebből két helyszín ténylegesen is külföldnek számított, mivel nem magyarlakta vidéken volt), felmerült az igény, hogy most újból hazai pályán rendezzük az Oracsbitut. Nehéz volt már persze olyan útvonalat találni, ahol még nem jártunk, ezért inkább a korábbi túrák - főként a legelső - reinkarnációjának is felfogható volt a mostani. Szerencsére a résztvevők időközben kicserélődtek - itt-ott a táj is -, így valószinűleg senki nem unatkozott.

Útvonal: utvonal

Tata - Mór - Bakonycsernye - Zirc - Pénzesgyőr - Bakonybél - Szentkút - Ráktanya - Márkó - Herend - Nagyvázsony - Vigántpetend - Mencshely - Szentantalfa - Hegyestű - Kővágóörs - Kékkút - Káptalantóti - Szentgyörgy hegy - Tapolca - Lesencetomaj - Zalaszántó - Kehidakustány - Zalaapáti - Zalaszabar - Zalakaros - Kis-Balaton - Nagykanizsa - Csurgó - Nagyatád - Kadarkút - Zselic: Bárdudvarnok - Bőszénfa - Ibafa - Tormás - Pálé.

Résztvevők:

Sánta Gyula, Oláh János, Spányi Péter, Tepliczky István, Porhanda Zsolt, Megyeri Anna, Csallai Ádám, Facsar Péter, Sebő Gergő, Dinnyés Lajos, Dinnyés Bettina, Dinnyés Aletta, Horváth Marcell, Kercza Virág, Uhrin András, Dolánszky György.

Autós szekció: Eszenyei Emese, Tepliczky Csilla, Nyerges Gyula, Gál Borbála, Dolánszky Dávid.

Meghívó:

level ikon A túra meghívója itt olvasható.

Krónika

1. nap, szombat: Tata - Pénzesgyőr

ikon

Gyülekezés borongós esős reggel Tatán, Tepiék házában. Délben felkerekedtünk és nekivágtunk a rossz idő ellenére is. Már Tatán elkapott egy kis eső minket, de kis idő múlva tovább tudtunk haladni Móron, Bakonycsernyén, majd este Zircen keresztül Pénzesgyőrbe. Ott a falu utolsó házában, a Göncöl társaság által létrehozott, jelenleg a Pangea Egyesület által üzemeltetett oktatóközpontban kaptunk szállást, nagyon kultúrált körülmények között. (Az első Oracsbitu innen indult.)

képek >>

2. nap, vasárnap: Pénzesgyőr - Vigántpetend

ikon

Átkelés következett a gyönyörű déli Bakonyon. Bakonybél felé vettük az irányt, onnan az erdei útra kanyarodva megálltunk Szentkútnál a zarándokhelyen. Innen a kalandvágyóbbak Ráktanya felé indultak, a nehéz terepet a táj szépsége kárpótolta. Ott csatlakoztak Virágék a túrához, kik nagy sárdagonya árán jutottak odáig. Az autós szekció (az éppen sérült Nyergeske, aki biciklijét a fenti képen látható módon hajtotta) útépítés miatt elakadt a hegygerincen, ezért neki vissza kellett fordulnia, és megkerülni a hegységet. A tekerők másik fele csak megközelítette Ráktanyát, majd egy óriási nagy gurulással haladt tovább Herend felé. Herenden összevárás, majd porcelán múzeum látogatás következett. Napnyugtára még egy jelentős állomás maradt: Nagyvázsony, várnézéssel. Épp sötétedés előtt értünk Vigántpetendre.

képek >>

3. nap, hétfő: Vigántpetend - Káptalantóti

ikon

Gyors oktatóház nézelődés után a Dörögdi Medence látnivalóinak megtekintése ragyogó időben: vizimalom, kovácsműhely, templomrom, Űrtávközlési Állomás. Továbbtekerés Nagyvázsonyon, Mencshelyen, Szentantalfán át Hegyestű felé, a geológiai bemutatóhelyre. Feltekerés/tolás, odafentről körpanoráma a Balatonra és a Balaton Felvidékre. Ezután csatlakozott hozzánk a Dinnyés család, majd tekertünk tovább a Káli Medencében. Napnyugta előtt megtekintettük a kővágóörsi kőhátat, majd a kékkúti ásványvízből ittunk a gyár kerítésénél (Theodora Quelle). Szállást egy iskola tornatermében sikerült szereznünk ad-hoc módon Káptalantótiban.

képek >>

4. nap, kedd: Káptalantóti - Kehidakustány

ikon

Ez a nap a Szentgyörgy hegyen és a keszthelyi hegységben telt. Délelőtt megmásztuk a Szentgyörgy hegyet, emlékezvén az egykori táborozásokra, útbaejtve Hardi Ferenc hétvégi házát, amely a nyolcvanas években többször adott otthont e táboroknak és két Oracsbitunak is. Sajnos Ferivel nem találkoztunk. Ezt követően Tapolca felé vettük az irányt (tó és vizimalom). Utána Lesencetomajon, Várvölgyön Zalaszántón, Kamacson át haladtunk a kehidakustányi kemping felé.

képek >>

5. nap, szerda: Kehidakustány - Zalakaros

ikon

A délelőtt a kempinggel szomszédos termál-élményfürdő tesztelésével telt, hatalmas csúzdázással. A délutáni hőgutában indultunk tovább a következő termálfürdohöz, a Zalakaros melletti kempinghez. Útközben Zalaszabarban meglátogattuk még régi amatőrcsillagász tagtársunkat, Szutor Pétert.

képek >>

6. nap, csütörtök: Zalakaros - Nagykanizsa

ikon

A változatosság kedvéért ezúttal a zalakarosi termálfürdőt próbáltuk ki, és teszteltük csúzdáit. Utána tovább indultunk Galambok felé, a Kis-Balaton vidékére. Estére értünk Nagykanizsára.

képek >>

7. nap, péntek: Nagykanizsa - Bárdudvarnok

ikon

Tekergés a határvidéken a Mura mentén, majd irány a Zselic. Szállás az MCSE elnökénél, Kolláth Zoltánnál Bárdudvarnokon.

képek >>

8. nap, szombat: Bárdudvarnok - Palé

ikon

Csodálatos átkelés a Zselicen, este megérkezés Paléra, a következő hónapban megrendezett nomád meteortábor színhelyére.

képek >>

(Az utolsó két nap krónikája bizonytalan, mivel egyik krónikás se volt ott. Aki ott volt, írja meg.)