Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 31 - 4. nap, július 28. kedd

Stráznice - Bata csatorna - Napajedla (49,5 km)

A kempingben óriási élet volt, rengeteg sátorozó és biciklista nyüzsgött, készülődött. Mint később megtapasztaltuk utunk során, nem csak legenda volt, hogy Csehországban szinte mindenki túrázik és szinte mindenki biciklivel. Megismerkedtünk kicsit Straznice hangulatos óvárosával, a parkokkal, a főtéri sörözővel és a bringa szervízzel (az agyváltóhoz ők se tudtak hozzászólni), valamint kívülről a gigantikus skanzennal, aminek megtekintését kihagytuk a tekerés javára. Innen indultunk tovább a Bata csatorna mentén, ezt követtük egész nap. Tudatosult bennünk, hogy az országban tényleg szépen kiépitett és kitáblázott bicikliút hálózat van, mi sokáig a 67-es úton haladtunk.

Veseli Nad Moravou-nál megálltunk egy szép kis csillagdánál, aminek külön hajókikötője is volt, utána újabb városkák jöttek: Uhersky Ostroh, majd egy kis parkos kerülővel Uherské Hradiste (Magyarvárhegy). Előtte még kellett egy pici eltévedés a repülőtér és repülőgyár felé, de egy helyi erő útbaigazított. A nyüzsgő városnak két szép régi főtere is van, elidőztünk ott egy kicsit. Innen még gyönyörűbb úton tekertünk tovább, szép délutáni fényben a csatorna mentén, olyan volt a látvány, mint egy Van Gogh festmény egy holland tájról. Az egyik utolsó bringás pihenőben megálltunk sörözni, ott ahol a Bata csatorna kezdődik, pontosabban különválik a Morva folyótól. Este begurultunk a Napajedla mellett egy leszakadt holtág mentén fekvő egyszerű kis kempingbe. A hely teljesen jó volt, de késő estig egy igen vidám, nevető, zajos társaságtól alig tudtunk aludni.

Fotók: Bezdán Györgyi, Dolánszky György, Oláh János, Spányi Péter.