Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra | Előző | Következő

Oracsbitu 31

2015 július 25. - augusztus 1.

Álomtúra a biciklis paradicsomban

Az előző évek délvidéki és síkvidéki túrái után most ismét északnak vettük az irányt, a kicsit hegyesebb Nyugat-Szlovákia és Kelet-Csehország, pontosabban Morvaország felé. Szlovákiai barátainknak hála, gazdag csillagászati programban volt részünk, majd átkelvén a Kis-Kárpátokon és a cseh-szlovák (azaz egykori magyar-cseh) határon, valódi biciklis paradicsom köszöntött ránk, gyönyörű városokkal, kastélyokkal, tájakkal, vizekkel és irigyelni való bicikliutakkal és infrastruktúrával. A Morva folyó völgyét elhagyva megcsodálhattuk a Morva Karszt cseppkőbarlangjait és szikláit, végül túránk méltó befelyezést ért a Brnói planetáriumban. Minden összejött, az időjárásra sem lehetett panasz, mivel a nyár egyetlen kellemes hűvös hetét fogtuk ki, ráadásul végig hátszéllel vitorláztunk. Bár kevesen voltunk, de akik ott voltunk, nem bántuk meg.

Útvonal

Győr - Medve - Bős - Dunaszerdahely - Sárrét - Szenc - Modor - Szomolány - Jablánc - Szenice - Szakolca - Stráznice - Vesely Nad Moravou - Uhersky Ostroh - Uherské Hradiste - Napajedla - Otkrovice - Kromeriz - Kojetin - Prostéjov - Plumlov - Niva - Baldovec - Holstejn - Morva Karszt - Blansko - Adamov - Brno. (428 km).

GPS nyomvonal (Garmin) - betölthető Google Earth-be, letöltéshez jobb klikk

Résztvevők

Bezdán Györgyi, Dolánszky György, Eszenyei Emese, Nyerges Gyula, Oláh János, Porhanda Zsolt, Spányi Péter, Tepliczky István.

Köszönet

Akik vendégül láttak bennünket: Csörgei Tibor és családja (UMa Csillagvizsgáló, Sárrét), Balogh Klára (Szenc - Solar Csillagvizsgáló), Jaro Simon (Modrai Csillagászati és Geofizikai Obszervatórium).

Meghívó

level ikon

nagy foto

Krónika

1. nap, szombat - Győri indulósdi, két Duna közt a Csallóközben

ikon

Véletlenül, átlag tíz évenként (1985, 1994, 2005, 2015) Győrből indul az Oracsbitu. Ebben az évben viszonylag kis csapat állt össze...

tovább >>

2. nap, vasárnap - Csillagdától csillagdáig: Sárrét - Szenc - Modor

ikon

Miután búcsút vettünk Tibiéktől, reggel sokkal kellemesebb, hűs, napfényes időben folytathattuk utunkat a már jól látható Kis Kárpátok felé...

tovább >>

3. nap, hétfő - Hoszú tekerés a Kárpátokon és vízválasztókon át Morvaországig

ikon

A leghoszzabb napunkra ébredtünk, reggel a ház előtt vadnyulak üdvözöltek...

tovább >>

4. nap, kedd - Kastélyok között, Bata csatornázás

ikon

A kempingben óriási élet volt, rengeteg sátorozó és biciklista nyüzsgött, készülődött. Mint később megtapasztaltuk utunk során, nem csak legenda volt, hogy Csehországban...

tovább >>

5. nap, szerda - Kromeriz mesés városában, hátszéllel a vihar elől

ikon

Ez megint egy kicsit hosszabb napnak ígérkezett. Előszöris megnézzük Napajedlát...

tovább >>

6. nap, csütörtök - Újra hegyek közt, álom bicikliúton

ikon

Reggel ismét gyönyörű időben indultunk útnak a víztározó tó mentén, az 5-ös bicikliúton...

tovább >>

7. nap, péntek - Búcsúnap: Morva Karszt, Brno, Planetárium, éjszakai bolyongás.

ikon

Az utolsó napunk reggelén megint csak szép napsütésbre ébredtünk. A szorgalmasabb táborozók (nem mi) már reggelitornáztak...

7+1. nap, szombat - Hazautazás több darabban

ikon

Korán keltünk, így tényleg el tudtunk indulni fél 9 körül. Nappal sokkal könnyebb volt visszatalálni a városba...

tovább >>

Kis statisztika a GPS szerint: Teljes távolság Brnóig: 428 km, a plusz nappal együtt 460 km, legmagasabb pont: 621 m, össz szintemelkedés: 2200 m.

Nem bántuk meg, hogy ezt a vidéket választottuk. A gyönyörű, épen megmaradt, és hozzánk hangulatban és történelmileg közelálló csehországi városkák, a csodás szelíd tájak, és a helyiek sportszeretete, a kiépített és kitáblázott bicikliút hálózat ideális terepet nyújtanak a túrázóknak. Hasonlóan élveztük a szlovákiai szakaszt is, nem utolsósorban amatőrcsillagász barátaink vendégszeretetének köszönhetőn. És persze az időjárással is nagy szerencsénk volt: sem meg nem sültünk, sem el nem áztunk, amikor pedig fáztunk, azt nem is bántuk igazán. Egy újabb Oracsbitu volt ez, amire majd szívesen emlékezünk.