Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 31 - 5. nap, július 29. szerda

Napajedla - Plumlov (63,5 km)

Ez megint egy kicsit hosszabb napnak ígérkezett. Előszöris megnézzük Napajedlát. Ez a város is szép, itt is van kastély és nagytemplom, cicomás városháza a főtéren és kellemes folyópart kis házakkal. Roppantul tetszett a társaságnak egy kerités, ami kizárólag bicikli fogaskerekekből és pedálkarokból készült. A következő hely Otkrovice, egy újabb hangulatos kisváros a folyóparton, hiddal, kastéllyal. Innen még mindig a Morva partján gurultunk tovább. Oly sok volt a látnivaló, hogy mindig megálltunk, ezért a tervezettnél lassabban haladtunk. Pláne hogy Gyula biciklije (már rég várt, mondhatni tervezett) defektet kapott, ezt átmenetileg meghekkeltük.

Végre beértünk Kromerizbe, túránk legszebb városába. Pompázatos főtér (nem véletlenül UNESCO világörökség), óriási városházával, aminek tornyából káprázatos kilátás nyílt a városra és a környező tájra, a Morvától a Morva-karszt hegyeiig. Miután kigyönyörködtük magunkat, ettünk, ittunk, biciklit szereltünk, még időben elindultunk Kromerizből, mert sok volt még hátra. Emiatt a hires virágos kertet (Kvetná Zahrada) csak kívülről néztük meg. Legközelebb Kojetinben álltunk meg, ami egy egyszerűbb városka, de neki is szép főtére van, itt bevásároltunk a kinai boltosnál. Továbbhaladva egyre feketébb fellegek gyülekeztek mögöttünk, és a vihar szele és permete is utólért minket, de maga a vihar nem. Cserébe csodálatos fények, napsütés és fekete ég váltogatták egymást. Prostejovba alkonyatkor értünk be, nem tűnt túl szépnek ez nagyobbacska város, igaz a főterét nem láttuk, csak áttekertünk rajta.

Még 8-10 km volt hátra a Plumlov melletti kempingig, ahova viszont egy meredek kaptatón kellett felmásznunk. Mint később kiderült, ez a völgyzáró gát miatt volt, ami a szomszédos tavat tartotta. A kemping nagyon kellemes és családias volt, jól esett a Cerna Hora sör és a kolbász a füstölőszekrényből. Este a viztározó látványos alkonyi fényekben úszott, majd kicsi eső jött, de nem maradt sokáig.

Fotók: Bezdán Györgyi, Dolánszky György, Oláh János, Spányi Péter.