Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 37 - 5. nap, csütörtök

Kecskemét - Tiszaföldvár

Egy még melegebb nap várt ránk, de szerencsére ennek nagy részét vendéglátónknak köszönhetően a városban töltöttük. Először bekerekeztünk Kecskemét főterére az egykori zsinagógához, ami a hatvanas évek óta a Tudomány és Technika Háza. Itt működik a TIT is, és annak hűs előadótermében meghallgattunk egy csillagászati műsort és megnéztük a digitális csillaggömböt. Mellesleg az itt található híres Tolnay Károly féle Michelangelo szobormásolat gyűjteményt is megtekintettük.

Innen átgurultunk a Széchenyi városrészben levő planetáriumhoz, ahol egy műsort és egy lézershow-t mutatott be Laci, a planetárium igazgatója. Délután, egy közeli jó kis önkiszolgálóbeli ebéd után még visszakerekeztünk Laciékhoz, de ezután már muszáj volt nekiindulni aznapi távunknak. Ez a szakasz volt eleinte a legtikkasztóbb a nagy meleg és nagy forgalom miatt. Elérkeztünk Szentkirályra, ott végre megszabadulhattunk a főúttól és a kamionoktól. Tepi megkereste a híres szentkirályi ásványvízgyárat, de nagy csalódására még egy vízcsap sem volt az oldalában az arra járók felfrissítésére. (Nem úgy mint Kékkúton.) Lakitelek után értük el a Tiszát, mivel az eredetileg kinézett tiszakécskei komp 6-kor bezárt, arra nem mehettünk. Átkeltünk a nagy zöld Tisza hídon és innentől ráfordultunk a Tiszára. Tiszakürt előtt a már kész de még át nem adott M44-es autópálya felhajtójának körforgalmán keringtünk egy párat, utána egy hosszú egyenes úton haladtunk Cibakházán keresztül Tiszaföldvár felé, ekkor már kellemes alkonyati időben. Már sötétedett, mire megérkeztünk a hosszan elnyúló Tiszaföldvár felső végére, Alettáékhoz.

Sokan azt hittük, hogy egy egyszerű kisvárosi házikóban fogunk megszállni, ehelyett egy százéves fákkal övezett óriás kertben megbújó kastélyba kerültünk. Mint kiderült, ez valaha a grófoknak épült, jelenleg a katolikus plébániáé, mivel Aletta apósa ott dolgozik. Nagy élet volt itt: tábor után, tábor előtt, Aletta férje, testvére, szülei, Aletta a pici babával és még jó páran voltunk, este mindenki összegyűlt egy nagy tábori vacsorára egy hosszú asztal mellett. Nem volt gond a szállással: volt aki valamelyik óriás ódon szobában aludt, volt aki meg kint a parkban, sátorban vagy a csillagos ég alatt.

Napi táv: 75 km

Fotók: Dinnyés Lajos, Spányi Péter, Tepliczky István.