Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra | Előző | Következő

Oracsbitu 28

2012 július 8-13.

Tekergés Kemenes-Alján

Ez évi túránk a Dunántúl eddig általunk érintetlen tájegységén, a vulkáni szigethegyekkel tarkított dimbes-dombos Kemenesalján vezetett keresztül. A Balaton mellől indultunk, majd átkeltünk a Bakony nyúlványain, megmásztuk a Somlót, tisztelegtünk jeles költőnk emléke előtt, jártunk a nagy múltú Pápán, és fürödtünk a Sághegy alatti termálvízben. Sárváron megnéztük a Nádasdiak híres várát, majd egy kis megázós kaland után Kőszegen aludtunk az "iskolában a határon". Egy-egy szakaszon ismét felvettük a Kék-túra vonalát, és egészen Velemig kisértük. Tekeregtünk egy kicsit az alpokaljai határszélen, végül Szombathelyen nem maradt el a csillagászati program sem.

Hiányérzetünket talán csak az okozhatta, hogy a túra egy nappal rövidebb lett a tervezettnél. Szívesen eltekeregtünk volna még kicsit, lett volna bennünk még egy-kétszáz kilométer és lett volna még mit nézni e vidéken.

Útvonal utvonal

Zamárdi - Szántód - Tihany - Aszófő - Pécsely - Zádor-vár - Nagyvázsony - Balatoncsicsó - Vigándpetend - Pula - Ajka - Kolontár - Devecser - Somlóvásárhely - Somló - Iszkáz - Vid - Pápa - Celldömölk - Mesteri - Sárvár - Bögöd - Meszlen - Kőszegpaty - Kőszeg - Velem - Bozsok - Bucsu - Szombathely. (271 km)

GPS nyomvonal (Garmin) - betölthető Google Earth-be, letöltéshez jobb klikk

Résztvevők

Bezdán Gyöngyi, Dinnyés Aletta, Dinnyés Bettina, Dinnyés Bernárd, Dinnyés Lajos, Eszenyei Emese, Kaposváriné Eszter, Kaposvári Lilla, Kaposvári Zoltán, Kerényi Lilla, Morvai József, Nyerges Gyula, Oláh János, Porhanda Zsolt, Spányi Péter, Tepliczky Csilla, Tepliczky István.

Köszönet segítőinknek és házigazdáinknak: Hajdú Ferencnek (Bakonyerdő Zrt, Pápa), Kovács Józsefnek, Csák Balázsnak (Gothard Jenő Asztrofizikai Obszervatórium, Szombathely).

Meghívó

level ikon

cimlap kep

Krónika

1. nap, vasárnap: Zamárdi - Balatoncsicsó

ikon

Valójában ennek a másodiknak kellett volna lennie, mert az indulást szombat délre terveztük, egy kis dél-balatoni tekergéssel a somogyi dombok közt. A start előtti napon aztán kiderült, hogy a többség nem fog elkészülni másnapra...

tovább >>

2. nap, hétfő: Balatoncsicsó - Somló

ikon

Kiváló táborhelyünkön éjszaka időnként őzek ugatására, reggel pedig futballozó táborozók zsivajára ébredtünk. Túl kulturáltak voltak a körülmények, hogy korán elinduljunk, de aztán több lépcsőben - harsány klarinétmuzsika közepette - mégis sikerült...

tovább >>

3. nap, kedd: Somló - Mesteri

ikon

Szerencsére az eső nem volt komoly, és a hidegfront sem érkezett meg, így reggel kényelmesen kezdhettük az órákig tartó szöszmötölést: pakolás, sátorszárítás, bicikliszerelés, fényképezgetés, fényképek letöltése laptopra, Tepi szokásos ijesztgetései a meteorológiai műholdképekkel, általános tökölés...

tovább >>

4. nap, szerda

ikon

A reggelt, a nyugdíjas sógorokhoz hasonlóan, a forró termálvízben lubickolással kezdtük, majd szokásunkhoz hűen szép lassan felszedelőzködtünk és elindultunk a nagy melegben. Nem kellett sokat tekerni Sárvárig...

tovább >>

5. nap, csütörtök

ikon

Mivel a végcélunk Szombathely volt, ezért az utolsó tekerős napra már csak 30 km maradt. Kőszegen kényelmesen szétszéledtünk várost nézni és kakaózni...

tovább >>

6. nap, péntek

ikon

Az utolsó utáni napra már csak egy rövid szombathelyi biciklis sétára jutott idő, majd dél körül a társaság megmaradt része vonatra pattant...