Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 31 - 6. nap, július 30. csütörtök

Plumlov - Baldovec (48 km)

Reggel ismét gyönyörű időben indultunk útnak a víztározó tó mentén, az 5-ös bicikliúton. Egy különös, lapos várkastély mellett haladtunk el, majd az út az erdőbe vezetett egy amúgy katonai területen keresztül. Távol minden forgalomtól, csodás erdei környezetben araszoltunk enyhén de egyenletesen fel a Morva Karszt felé. 600 m felé értünk és megérkeztünk egy kis faluba, Nivába, ahonnan már tolni kellett. Szerencsére jó irányba toltuk, mert egy nagyszerű biciklis pihenőhelyen, vendéglőben kötöttünk ki, ahol több más bringás társaságában jót ittunk, ettünk. A házigazda, hallva hogy magyarok vagyunk, betett egy Illés lemezt, igazán szép volt tőle! Innen tovább kapaszkodtunk egy csúcsra, ez volt a legmagasabb pontunk 621 m-el és csodás kilátással a környező és a távoli hegyekre.

Már csak a kempinget kellett megtalálni az erdőben, Baldovec mellett. Ez egy kissé felkapottabb, nagyobb és drágább hely volt, de nagyon szép fekvéssel egy határtalan réten, fenyvesek közt. Korán felvertük a sátrakat, hogy mehessünk még egy kört. Az erdőben, fahidakon vezetett a bringaút Holstejnbe, majd onnan szép kilátású dombokon átkelve értünk Sloup-ba, a Sloupsko barlanghoz. A barlang este 7 körül már zárva volt, de a bejárata is nagyon impozáns volt, bebicikliztünk az üregbe a vasajtóig. Már sötétedett, mikor visszaindultunk, de megálltunk a holstejni vendéglőben, és itt is ettünk-ittunk egy jót. Hihetetlenül hangulatosak ezek a kimondottan biciklistáknak és túrázóknak szánt falusi vendéglők, és szinte mindenütt van belőlük! Visszafele az erdőben már tényleg sötétben és hidegben vacogva tekertünk. Az esti táborhely látványa a tábortüzekkel, a völgy felett lebegő füstrétegekkel és a csillagos éggel lenyűgöző volt. Közben Tepiék is visszaértek autóval Blanskóból, ahol tankoltak és kaját vettek nekünk - bár mi már jól voltunk lakva. Ez is egy szép nap volt, kár hogy már közeledett a túra vége.

Fotók: Bezdán Györgyi, Dolánszky György, Oláh János, Spányi Péter.