Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra

Oracsbitu 38 - 6. nap, péntek

Szulyó völgye

Egy újabb pihenőnap várt ránk, ezt az indokolta, hogy a Szulyó völgy egy ritka szép és egyedülálló természeti vidék, amire érdemes volt egy napot szánnunk. A katlanszerű völgyet félkör alakban különleges geológiai képződmények, csipkés sziklaformációk veszik körül, ezek egyikén, a Rohács hegyen pedig egy várrom magasodik. Ez állítólag Szlovákia legmegközelíthetetlenebb várai közé tartozik, amit mi is meg tudunk erősíteni. Bár nincs magasan, de a szikla tetejére elég izgalmas volt felmászni - már csak azért is, mert sok helyen láncokba kellett kapaszkodni, és az eredetileg lépcsőnek odavitt éles sarkú vaslemezek néhol egymásra voltak halmozva a lejtőn, ahonnan, ha megindulnak, feldarabolják az arra járókat. Szerencsére minket nem daraboltak fel (remélhetőleg másokat sem), így fel tudtunk kapaszkodni a felső várba, ahonnan csodás kilátás nyílt a többi csipkés csúcsra és a völgyben fekvő falura. A vártól tovább haladva végigjártuk a gerincet - ez egy kellemes 4-5 órás túra volt.

Este már a másnapi hazaindulásra készültünk. Jó, hogy ellentétben a tavalyi túránkkal, az egész társaság együtt ért célba, nem széledtünk szét, és hogy az utolsó napot egy ilyen szép helyen töltöttük. Már csak egy nagy tábortűz kellett volna a teljességhez, de ahhoz kissé zsúfolt volt a hely.

Napi táv: 0 km bringa, 10-12 km gyaloglás

Fotók: Oláh János, Porhanda Zsolt, Spányi Péter, Tepliczky István.