Országos Amatőrcsillagász Biciklitúra | Főoldalra | Előző | Következő

Oracsbitu 33

2017 július 13-18.

Hepehupás déli dombok közt

Ismét szűkebb hazánk vidékeit jártuk ezen a nyáron, Somogyban, Tolnában, Baranyában. Kaposvárról indult túránk. Jártunk már egy párszor a Zselicben, ez alkalommal a Csillagparkot látogattuk meg, ahol az MCSE elnöke jelképesen megnyitotta az Oracsbitut. A Zselicből kikecmeregve és a Mecseken átkelve pedig - a mostanában csillagászati látnivalói kapcsán méltán sokat emlegetett - Alsómocsoládon időztünk kicsit. Ezután újból átszeltük a Mecseket, hogy egykori Dombay tavi táborozásunkra emlékezzünk egy újabb rövidke táborozással, majd Zengővárkonyban Rockenbauer Pál emléke előtt tisztelegtünk. Levezetésképp átgurultunk a tolnai dombok közé Szálkára majd Mórágyra, végül Szekszárdon - immár sokadszor - régi ős-oracsbitus barátaink fogadtak minket.

Útvonal

Kaposvár - Simonfa - Zselici Csillagpark - Zselickisfalud - Bőszénfa - Sasrét - Ibafa - Bükkösd - Orfű - Magyarhertelend - Komló - Alsómocsolád - Mágocs - Bikal - Magyaregregy - Dombay tó - Pécsvárad - Zengővárkony - Mecseknádasd - Óbánya - Ófalu - Zsibrik - Szálka - Mórágy - Alsónána - Szekszárd..

(275 km)

Térkép vagy GPS nyomvonal (Garmin) - betölthető Google Earth-be, letöltéshez jobb klikk

Résztvevők, vendéglátóink

Dinnyés Lajos, Dinnyés Aletta, Dinnyés Bernárd, Eszenyei Emese, Hegedűsné Garab Márta, Kerényi Lilla, Nyerges Gyula, Oláh János, Porhanda Zsolt, Porhanda Réka, Spányi Péter, Tepliczky István, Zalezsák Tamás.

Kolláth Zoltán, Mosoni László (Zselic), Hegedűs Tibor (Baja), Kmettyné Győri Szilvia (Alsómocsolád), Ságodi Ibolya, Dömény Gábor (Szekszárd).

Meghívó

level ikon

nagy foto

Napló - távirati stílusban

1. nap, csütörtök

ikon

Érkezés: Lilla, Gyula, Aletta, Bernárd, Speti vonattal; János bringával és Zal is egy különös fekvőbringával; Emese, Tepi, Bíbornye autóval. Találkozás Kaposvárott, ahova Hege és Márta is befutnak Bajáról...

tovább >>

2. nap, péntek

ikon

Zselickisfaludról a tegnapi úton vissza a Csillagparkig. Onnan elkanyarodva, a nappali planetárium (sötét kunyhó falán fába fúrt luk-csillagok)...

tovább >>

3. nap, szombat

ikon

Bükkösdön reggel megnézzük a bivalyokat, szarvasokat, juhokat és mindenféle egyén állatot, majd végre sima aszfaltúton a pécsi vasút mentén, szép időben tekerünk tovább...

tovább >>

4. nap, vasarnap

ikon

Reggel az épület tetején levő észlelőteraszról megcsodáljuk a pompás kilátást és Marton Géza parányi napóráit, majd Szilviától elbúcsúzva biciklis Naprendszer túrára indulnánk...

tovább >>

5. nap, hétfő

ikon

A kényelmes ébredés után körbetekerjük a tavat, csoportképet csinálunk Dombay János, a tó kitalálójának emléktáblájánál, majd a régi hatos úton átgurulunk Pécsváradra...

tovább >>

6. nap, kedd

ikon

Utolsó napunkra már csak egy rövid szakasz maradt a szekszárdi-mórágyi dombok között. Reggel jót fürdünk a tóban, majd Mórágy felé vesszük az irányt...